Wanneer het huurcontract geregistreerd is, plannen wij een eerste huisbezoek. Dit vindt na drie maanden plaats. Zo maak je kennis met jouw huurbegeleider.
Wij streven ernaar om alle huurders minstens jaarlijks te bezoeken, zodat wij weten wat er leeft bij de huurders. Het is dan ook van belang om vragen en problemen tijdens een huisbezoek aan ons te melden. Als er problemen vastgesteld worden, zullen wij samen zoeken naar een gepaste oplossing. Wacht niet tot het huisbezoek om eventuele technische problemen in de woning te melden.
Per brief, mail of telefonisch worden de huurders op de hoogte gebracht van het huisbezoek. Er wordt een voorstel gedaan qua datum en uur. Past de voorgestelde datum niet? Neem dan zeker contact met ons op om een andere datum in te plannen.

Je buren kies je niet. Ze wonen gewoon naast, boven of onder je. Toch heb je dagelijks met elkaar te maken. Door rekening te houden met elkaar blijft het leuk in jouw buurt.
Enkele tips voor een goed contact:
- Groet je buren, dat is aangenaam.
- Maak een praatje, dan weet je wat er leeft.
- Zorg dat het stil is tussen 22 uur ’s avonds en 7 uur ‘s morgens. Kondig een feestje of mogelijke geluidshinder aan, maar beperk eventuele overlast tot een minimum.
- Laat geen voorwerpen of afval slingeren in de gang of op de stoep.
- Help spontaan een handje als je ziet dat je buur het kan gebruiken.
Bij vragen over de huisbezoeken of ondervind je problemen met een buur dan kan je contact opnemen met een medewerker van Woonstart. Zij verbinden jou graag door met jouw huurbegeleider.
051 40 95 64